Isnin, 7 Januari 2013

what a life ~

Assalamualaikum .. so maybe aku dah lama tak update blog nih selepas SPM .. 
bersyukur aku melihat rakan-rakan ku ada yang sambung belajar , dapat Biasiswa besar2 la terutamanya ex-classmate aku #Ahnaf :D .. tahniah lah.. rezeki masing laen2 . at least aku tumpang gembira walau aku x punyai itu , semakin lama aku hidup semakin banyak benda yang aku belajar dan semakin banyak benda yang aku tak tahu lagi .. semau membuat kan aku dewasa . mistake?? biasalah manusia mana yg tak pernah buat kesilpan walaupun dia ustaz usatazah .. but cari lah jln utk memperbetulkannya . kita tidak terlambat untuk semua itu , selagi kita mampu berdoa dan terus berdoa Insyallah boleh !! 
Aku sebenarnya ada rasa cemburu terhadap member2 yg ada itu yg hebat ini yg fames2 tapi baru aku sedar bende2 begitu bukan lah berada di tahap yang utama dalam memilih kawan dan kita tak perlu beza membezakan kerana kita pasti akan dikembali kan ketempat yang sama apabila ajal menjemput kita..  semua itu mengajar kita erti kehidupan.. ada sbb ALLAH letak pelbagai jenis manusai di atas muka bumi ini.. salah satu nya ialah agar kita dpt kenal mengenali antara satu sama laen.. merapatkan hubungan.. 
...
haha okeh2 lepas SPM rakan ku lakukan benda yang sama ada yang kerja hang out after SPM ambil lesen semua ..  :) , harap dapat hang out again, mungkin bila kita sudah kat U or luar negara mungkin susah utk bersua~ itu semua tak mengapa asalkan kita masih contact itulah yang aku harapkan.. bila masa aku pindah di SMKS18 baru ku kenal bagaimana jenis kawan ini itu semua. haha semua itu kadang buat kan aku lupa akan kesedihan meninggal kan family di rumah . but sikit demi sedikit ia buatkan aku selesa dan gembira.. haha sedikit wasiat buat teman! *solat jgn tinggal * jgn lupe member *keep usaha anda 
mungkin ada yang bakal perdana menteri!! mungkin jadi pilot or engineer .. 
haha jgn kita putus asa walau sekali :))

betul lah apa orang dewasa selalu sebut waktu sekolah adalah waktu yang paling indah untuk dikenang , series sekarang aku mula berfikir begitu begitu bnyk pahit dan manisnya , kadang2 bila aku keseorangan aku cuba review bende2 begitu haha ketawa sorang2 n then rasa mahu seperti menangis .. if aku boleh putar masa memang seronok. 
but masa SPM ialah waktu yg paling seronok *rusk-ing *toyol *semua aktiviti ~ haha but kita sudah menempuh dunia luar kawan jadi tabah kan jiwa mu cekalkan hati mu that's all from me :D hakim~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan